vrijdag 15 augustus 2014

MUSIC | Dutch

This post is in Dutch, since it consists Dutch music.
But feel free to listen to the songs anyway!

Hoi allemaal,

Hierbij wat van mijn favoriete Nederlandse liedjes. Er zitten een paar tranentrekkers bij als je het mij vraagt, maar oh wat kunnen deze toch mooi zijn! Bij al deze liedjes zou ik wel op replay kunnen blijven drukken, haha. Er zijn zoveel mooie en leuke Nederlandse liedjes, dus ik zal vast wel een aantal vergeten zijn. Deze zijn in ieder geval het delen waard en er volgt vast nog wel een nieuwe serie.
Enjoy!

Liefs

Gers Pardoel - Zijn

Gers doet een boekje open over zichzelf, met een tekst waarin meerdere mensen zich waarschijnlijk wel kunnen vinden. Daarnaast zit er een lekkere beat onder, ik vind het leuk!

Lange Frans & Baas B - Het Land Van

Ik vind het mooi hoe ze in 1 liedje met zo weinig woorden eigenlijk zo goed beschrijven hoe Nederland in elkaar zit en wat Nederland nou Nederland maakt. Hij is misschien wat gedateerd, maar ik vind het nog steeds een goed lied en ik ken de hele tekst ervan uit mijn hoofd, haha!

Marco Borsato - Speeltuin

Ten eerste: prachtig pianospel die al vol zit met droevigheid. Daarnaast nog de stem van Marco, die de emotie en het verdriet mooi weergeeft met zijn lyrics

Coosje Smid - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is

Dit liedje is erg ontroerend gezongen. Dit komt omdat Coosje aan haar overleden moeder denkt tijdens het zingen. Echt moedig van haar en prachtig gezongen. het raakt me.

Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis

Heel mooi hoe Maaike met die kleine zinnetjes het lied zo mooi en gevoelig maakt.

Racoon - Oceaan

Weer zo'n mooi liedje. Deze komt uit de leuke Nederlandse film 'Alles is familie'. Toen ik hem hoorde, wilde ik gelijk weten hoe het liedje heette. ik vond hem gelijk mooi. Heerlijk ook om mee te zingen.

De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof

En als laatste een lekker liedje van de jongens van De Jeugd Van Tegenwoordig: Sterrenstof. Om deze post met een gezellige en vrolijke noot te eindigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten